Hoe scoort ServiceNow CRM & Klantinteractie op diverse onderdelen?
In onze studie inspecteerden we ook de diverse tools van ServiceNow software. Meer dan 180 beoordelingscriteria zijn onderzocht. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding illustreert de pros en cons van ServiceNow platform op hoofdlijnen.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder ServiceNow. De beste leverancier op een bepaald thema krijgt maximaal 100%. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je extra informatie over onze CRM & Klantinteractie-gids? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De ServiceNow-analyse is tot stand gekomen door big data te onderscheppen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 347 documenten verder weten we dat ServiceNow uitblinkt in klantenservicebeheer. Hierbij hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het gebied van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het finaliseren van het validatieproces.ServiceNow in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van ServiceNow voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verder ontwikkelen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
ServiceNow en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De leverancier ServiceNow kent (minimaal) 4 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is ServiceNow platform?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van ServiceNow platform, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit ServiceNow Store, ServiceNow Virtual Agent en ServiceNow Reporting. Het product ServiceNow platform kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- automatiseringsplatform
- generatieve ai
- no-code
- workflow automatisering
Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle functionaliteiten (100+) van ServiceNow platform? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een ServiceNow platform consultant inhuren?
Wil je een ServiceNow platform ontwikkelaar inhuren die je op weg kan helpen en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de ServiceNow platform-specialisten van Passionned Group. ServiceNow platform ontwikkelaars in dienst nemen kan in een aantal gevallen onhandig zijn en ook kostbaar. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.
Wat is ServiceNow Store?
Hieronder geven we een beschrijving van ServiceNow Store, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product ServiceNow Store kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- automate tasks
- contactbeheer
- gegevensbescherming
- klantenservice
- klantinteracties
- search
Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van ServiceNow Store? Download hier direct onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is ServiceNow Virtual Agent?
Onder deze kop beschrijven we de belangrijkste features van ServiceNow Virtual Agent, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De ServiceNow Virtual Agent-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- accountbeheer
- contactbeheer
- gegevensbescherming
- generatieve ai
- incidenten
- klantenservice
- search
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van ServiceNow Virtual Agent? Download hier direct onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is ServiceNow Reporting?
Hieronder geven we een beschrijving van ServiceNow Reporting, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. ServiceNow Reporting kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- contactbeheer
- geavanceerde rapportage
- incidenten
- rapportage
- search
Ben je nieuwsgierig naar alle eigenschappen (100+) van ServiceNow Reporting? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Recente innovaties van ServiceNow platform-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij ServiceNow een stabiele lijn met betrekking tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit en ondersteuning voor besturingssystemen en connectiviteit. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van verkoopmanagement > e-commerce, klantgegevens > contacten beheren en klantgegevens > klantinformatie.
Van ServiceNow CRM & Klantinteractie hebben we de actuele releases geanalyseerd van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van alle ons bekende CRM & Klantinteractie-producten van ServiceNow:
- ServiceNow platform: Mei 29 2022
Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van ServiceNow Store, ServiceNow Virtual Agent en ServiceNow Reporting?
In veel gevallen kan het lastig zijn om de licentiekosten van ServiceNow CRM & Klantinteractie te bepalen omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van ServiceNow dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van ServiceNow Store, ServiceNow Virtual Agent en ServiceNow Reporting zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt ServiceNow CRM & Klantinteractie het bekijken waard
In onze studie zien we dat ServiceNow op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die de doorslag kunnen geven bij aanschaf. Dit maakt ServiceNow platform min of meer uniek: automated task, gegevensanonimisering en klantreismanagement.
De voor- en nadelen van ServiceNow platform
Figuur 14: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van ServiceNow CRM & Klantinteractie
In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van ServiceNow CRM & Klantinteractie, ServiceNow Store, ServiceNow Virtual Agent en ServiceNow Reporting, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: ServiceNow kan op dit moment werken met partners aan het verder opbouwen van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor B2C, leadkwalificatie, leadgeneratie, lead scoren, verkoopautomatisering, verkooppijplijn, leadconversie, cross-selling, mobiele CRM en CRM-analyse). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.
Deel jouw ervaring
Laat hier een beoordeling achter over ServiceNow CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meetellen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van ServiceNow platform.
1. ServiceNow Klantenservicebeheer
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 87% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, field service management, incidenten, ticketing systeem en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
2. ServiceNow Infrastructuur
ServiceNow scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 73%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie en gegevensbeveiliging. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. ServiceNow Automatiseringsplatform
De leverancier ServiceNow scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 68%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, verkoopautomatisering, procesautomatisering en generatieve ai. In totaal onderzochten we 28 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
4. ServiceNow Klantgegevens
De leverancier ServiceNow doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 68%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: accountbeheer, afspraak, gegevensbescherming, klantinformatie, platform klantgegevens, gegevensprivacy en gevoelige gegevens. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. ServiceNow Customer Relationship Management
De leverancier ServiceNow doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Customer Relationship Management’ met een score van 60%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantinteracties en kleine bedrijven. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
6. ServiceNow Verkoopmanagement
ServiceNow scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 53% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: opportunity management, klantreizen, sales cycle management en customer loyalty management. In totaal onderzochten we 51 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. ServiceNow Task Management
ServiceNow doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 51% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: automate routine tasks en automate tasks. In totaal onderzochten we 13 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
8. ServiceNow Rapportage
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het thema ‘Rapportage’ met een score van 40%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: bounce rates en aangepast rapportage. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: ServiceNow Reporting. In totaal onderzochten we 11 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. ServiceNow Campagnemanagement
De leverancier ServiceNow doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek matig op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 35% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
10. ServiceNow Datakwaliteit
ServiceNow scoort in ons onderzoek niet goed op het thema ‘Datakwaliteit’ met een score van 28%. De volgende criteria zijn gehanteerd: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. ServiceNow Leadmanagement
De leverancier ServiceNow scoort in ons onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Leadmanagement’. De score bedraagt 11%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie, leadconversie en lead scoren. In totaal onderzochten we 12 aspecten in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is ServiceNow CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een softwareleverancier zich zoal beweegt. Dit zijn de branches waar ServiceNow de grootste footprint heeft: bankieren, onderwijs, onderwijsinstellingen, overheden, healthcare, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, retail en telecom.
ServiceNow software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van ServiceNow wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development en ondersteuningsagenten.
Huur een ServiceNow developer in
Opleidingen en trainingen ServiceNow CRM & Klantinteractie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke ServiceNow trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: ServiceNow Store, ServiceNow Virtual Agent en ServiceNow Reporting. Natuurlijk kleuren we zo’n opleiding in met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: ServiceNow platform scoort goed
ServiceNow heeft een compact productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. ServiceNow CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van tussen de 6 en 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in klantenservicebeheer.