Hoe scoort Creatio CRM & Klantinteractie op diverse onderdelen?
In onze studie inspecteerden we ook de diverse tools van Creatio software. Meer dan 180 beoordelingscriteria zijn onderzocht. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding illustreert de pros en cons van Creatio CRM op hoofdlijnen.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder Creatio. De beste leverancier op een bepaald thema krijgt maximaal 100%. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je extra informatie over onze CRM & Klantinteractie-gids? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Creatio-analyse is tot stand gekomen door big data te onderscheppen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 357 documenten verder weten we dat Creatio uitblinkt in automatiseringsplatform. Hierbij hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het gebied van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het finaliseren van het validatieproces.Creatio in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Creatio voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verder ontwikkelen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Creatio en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De leverancier Creatio kent (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is Creatio CRM?
Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Creatio Platform
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Creatio CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product Creatio CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- deals sluiten
- klantenservice
- leadmanagement
- marketingcampagnes automatiseren
- no-code
- opportunity management
- orderbeheer
Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle functionaliteiten (100+) van Creatio CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een Creatio CRM consultant inhuren?
Wil je een Creatio CRM ontwikkelaar inhuren die je op weg kan helpen en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de Creatio CRM-specialisten van Passionned Group. Creatio CRM ontwikkelaars in dienst nemen kan in een aantal gevallen onhandig zijn en ook kostbaar. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.
Recente innovaties van Creatio CRM-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij Creatio een stabiele lijn met betrekking tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit en ondersteuning voor besturingssystemen en connectiviteit. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van customer relationship management > B2C, campagnemanagement > druppelcampagnes en automatiseringsplatform > verkoopautomatisering.
Van Creatio CRM & Klantinteractie hebben we de actuele releases geanalyseerd van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van alle ons bekende CRM & Klantinteractie-producten van Creatio:
- Creatio CRM: 8.1.5 8.1.4 8.1.3 8.1.2 8.1.1 8.1 8.0.10 8.0.9 8.0.8 8.0.7 8.0.6 8.0.5 8.0.4 8.0.3 8.0.2 8.0.1 8.0 7.18.2 7.17.2 7.17.1 7.17.0 7.16.0 7.15.3 7
Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van Creatio CRM?
In veel gevallen kan het lastig zijn om de licentiekosten van Creatio CRM & Klantinteractie te bepalen omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Creatio dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van Creatio CRM zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt Creatio CRM & Klantinteractie het bekijken waard
In onze studie zien we dat Creatio op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die de doorslag kunnen geven bij aanschaf. Dit maakt Creatio CRM min of meer uniek: duplicate search rules, marketingcampagnes automatiseren, grote bedrijven, moedermaatschappij en Outlook sync.
De voor- en nadelen van Creatio CRM
Figuur 5: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van Creatio CRM & Klantinteractie
In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van Creatio CRM & Klantinteractie, Creatio CRM, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Creatio kan op dit moment werken met partners aan het verder opbouwen van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor CDN, klantloyaliteitsmanagement, cross-selling, e-commerce, customer lifecycle management, gegevensopschoning, verkooporder, geavanceerde rapportage, klantcontacten en klantreisvisualisatie). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.
Deel jouw ervaring
Laat hier een beoordeling achter over Creatio CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meetellen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Creatio CRM.
1. Creatio Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 77% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, low-code, no-code en verkoopautomatisering. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
2. Creatio Infrastructuur
Creatio scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 77%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: on-premises en e-mailintegratie. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. Creatio Customer Relationship Management
De leverancier Creatio scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Customer Relationship Management’ met een score van 76%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantinteracties, kleine bedrijven en sociale CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
4. Creatio Klantgegevens
De leverancier Creatio doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 74%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: accountbeheer, aangepast velden, afspraak, gegevensbescherming, klantinformatie, platform klantgegevens en gegevensanonimisering. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. Creatio Campagnemanagement
De leverancier Creatio doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’ met een score van 73%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
6. Creatio Klantenservicebeheer
Creatio scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 73% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantenservice en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. Creatio Leadmanagement
Creatio doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 68% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadconversie, lead scoren en leadkwalificatie. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Creatio CRM. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
8. Creatio Task Management
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Task Management’ met een score van 61%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: automate routine tasks, automate tasks, complete tasks en automated task. In totaal onderzochten we 13 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. Creatio Rapportage
De leverancier Creatio doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 60% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkoopdashboards, bounce rates, rapportage dashboards en aangepast rapportage. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
10. Creatio Verkoopmanagement
Creatio scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Verkoopmanagement’ met een score van 58%. De volgende criteria zijn gehanteerd: e-commerce, opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, goal management, verkoopworkflows en offertebeheer. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. Creatio Datakwaliteit
De leverancier Creatio scoort in ons onderzoek matig op het onderdeel ‘Datakwaliteit’. De score bedraagt 36%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 aspecten in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Creatio CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een softwareleverancier zich zoal beweegt. Dit zijn de branches waar Creatio de grootste footprint heeft: automotive, bankieren, onderwijs, onderwijsinstellingen, overheden, healthcare, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, retail, telecom en universities.
Creatio software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van Creatio wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development, klantenservicemedewerkers, verkoopvertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.
Opleidingen en trainingen Creatio CRM & Klantinteractie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Creatio trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Creatio CRM. Natuurlijk kleuren we zo’n opleiding in met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: Creatio CRM scoort goed
Creatio heeft een minimaal productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Creatio CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van meer dan 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in automatiseringsplatform.