Hoe scoort CRMNEXT CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?
In onze studie keken we ook naar de verschillende tools van CRMNEXT software. We onderzochten maar liefst 180 aspecten. Het onderzoek is verricht vanuit een 100% onafhankelijke houding (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde visualisatie illustreert de sterke en minder sterke kanten van CRMNEXT CRM op hoofdlijnen.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier CRMNEXT CRM & Klantinteractie. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De CRMNEXT-analyse is gerealiseerd door big data te onderscheppen en die vervolgens gedetailleerd te analyseren. Meer dan 63 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een BI-adviseur op het vlak van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het uitvoeren van de validatie.CRMNEXT in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van CRMNEXT voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Onze gids helpt je bovendien in het verdiepen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
CRMNEXT en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De leverancier CRMNEXT heeft (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:
Wat is CRMNEXT CRM?
Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: CRMNEXT Platform
Onder deze kop portretteren we CRMNEXT CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- accountbeheer
- campagnemanagement
- customer relationship management
- klantenservice
- klantenservicebeheer
- leadgeneratie
- leadmanagement
- marketingautomatisering
- rapportage
- sociale CRM
Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle features (100+) van CRMNEXT CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een CRMNEXT CRM consultant inhuren?
Overweeg je een externe CRMNEXT CRM consultant aan te trekken die de CRMNEXT CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de CRMNEXT CRM-specialisten van Passionned Group. CRMNEXT CRM ontwikkelaars in dienst nemen is soms omslachtig en duur. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.
Recente innovaties van CRMNEXT CRM-tools en de versiehistorie
Recent zien we bij CRMNEXT een stabiele tendens als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van > leadmanagement, infrastructuur > cloudinfrastructuur > cloudsoftware en > klantenservicebeheer.
Van CRMNEXT CRM & Klantinteractie hebben we de laatste updates beoordeeld van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van alle ons bekende CRM & Klantinteractie-producten van CRMNEXT:
- CRMNEXT CRM: 2024 2023
Achter elk product noteren we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van CRMNEXT CRM?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van CRMNEXT CRM kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van CRMNEXT dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van CRMNEXT CRM zijn misschien niet de grootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.
De voor- en nadelen van CRMNEXT CRM
Figuur 2: Word cloud van de sterke en minder sterke kanten van CRMNEXT CRM & Klantinteractie
In de volgende secties beschrijven we alle voor- en nadelen van CRMNEXT CRM & Klantinteractie, CRMNEXT CRM, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: CRMNEXT wil natuurlijk in de markt een betere positie verwerven en werkt natuurlijk voortdurend met partners aan het verder opbouwen van nieuwe functionaliteit (zoals ondersteuning voor rapportage, B2B, authenticatie, search, B2C, e-mailtemplates, generatieve ai, afspraak, klantgegevens en soap). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.
Jouw mening telt
Geef hier je ervaring door over CRMNEXT CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meewegen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van CRMNEXT CRM.
1. CRMNEXT Klantenservicebeheer
De leverancier CRMNEXT doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 15% scoren. Maar dit is wel één van de best uitgewerkte onderdelen van CRMNEXT. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, field service management, incidenten, ticketing systeem en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
2. CRMNEXT Task Management
CRMNEXT scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Task Management’ met een score van 15%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: repetitive tasks, task list en assign tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. CRMNEXT Leadmanagement
CRMNEXT doet het in ons onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 13% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadkwalificatie, leads converteren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
4. CRMNEXT Customer Relationship Management
CRMNEXT doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Customer Relationship Management’ met een score van 11%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: search en grote bedrijven. We hebben daarbij het volgende product bekeken: CRMNEXT CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. CRMNEXT Klantgegevens
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 8% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: accountbeheer, aangepast velden en afspraak. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
6. CRMNEXT Datakwaliteit
CRMNEXT scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het thema ‘Datakwaliteit’ met een score van 6%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. CRMNEXT Infrastructuur
De leverancier CRMNEXT scoort in ons onderzoek niet goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 5%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, REST API, e-mailintegratie, gegevensbeveiliging, documentbeheer, master data management en aanpasbare lay-outs. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
8. CRMNEXT Campagnemanagement
De leverancier CRMNEXT doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie niet goed op het thema ‘Campagnemanagement’ met een score van 5%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing en direct marketing. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. CRMNEXT Automatiseringsplatform
De leverancier CRMNEXT doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 3%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: marketingautomatisering, verkoopautomatisering, procesautomatisering en generatieve ai. In totaal onderzochten we 28 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
10. CRMNEXT Rapportage
CRMNEXT scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 0% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse, bounce rates, interactieve rapportage en aangepast rapportage. In totaal onderzochten we 11 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. CRMNEXT Verkoopmanagement
CRMNEXT doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 0% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, goal management, offertebeheer, verkooporderbeheer en sales cycle management. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is CRMNEXT CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier actief is. Dit is de sector waar CRMNEXT (zeer) populair is: bankieren.
Huur een CRMNEXT specialist in
Trainingen en incompany-opleidingen CRMNEXT CRM & Klantinteractie
Wij verzorgen diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke CRMNEXT trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan de volgende software: CRMNEXT CRM. Uiteraard omlijsten we de training met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Eindoordeel: CRMNEXT CRM scoort matig
CRMNEXT heeft een minimaal productportfolio waarmee het matig scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. CRMNEXT CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in niet heel veel sectoren en specialiseert zich in klantenservicebeheer.