Hoe scoort Kustomer CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?
In ons uitgebreide onderzoek beoordeelden we tevens alle relevante producten van Kustomer software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. De studie is uitgewerkt vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van Kustomer CRM vergeleken met de concurrentie.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder Kustomer. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de surveyopbouw? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Kustomer-analyse is samengesteld door veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 199 documenten hebben we in de afgelopen jaren van Kustomer onder de loep genomen. In dit proces hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het terrein van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het trekken van conclusies.Kustomer in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Kustomer voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze guide begeleidt je daarnaast in het grondig verbeteren van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Kustomer en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De softwareonderneming Kustomer voert (minimaal) 1 product in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:
Wat is Kustomer CRM?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Kustomer CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- campagnemanagement
- crm voor klantenservice
- customer relationship management
- e-commerce
- klantenservice
- klantgegevens
- klantinformatie
- klantinteracties
- ticketing systeem
Ben je benieuwd naar alle karakteristieken (100+) van Kustomer CRM? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een Kustomer CRM consultant inhuren?
Wil je een interim Kustomer CRM consultant inhuren die de Kustomer CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze interim-specialisten helpen je graag verder. Kustomer CRM ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Drie recente innovaties Kustomer CRM-tools en de versiehistorie
Recent zien we bij Kustomer een stabiele trend wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en support voor dataconnecties en besturingssystemen. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van klantenservicebeheer > field service management, leadmanagement > leadgeneratie en campagnemanagement > e-mailmarketing.
Van Kustomer CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt Kustomer niet met een herkenbare versienummering.
Wat zijn de licentiekosten van Kustomer CRM?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Kustomer CRM kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van Kustomer dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Kustomer CRM zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.
Wat maakt Kustomer CRM & Klantinteractie uniek t.o.v. andere BI platforms
In onze studie zien we dat Kustomer op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Kustomer CRM min of meer uniek: crm voor klantenservice, rapportage dashboards, cloudapplicaties, aangepast rapportage en klantinteracties volgen.
De voor- en nadelen van Kustomer CRM
Figuur 5: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van Kustomer CRM & Klantinteractie
Per onderzoeksthema (customer relationship management en klantenservicebeheer) benoemen we alle voor- en nadelen van Kustomer CRM & Klantinteractie, Kustomer CRM, et cetera. Dit overzicht en de scores zijn niet rigide: Kustomer kan momenteel werken aan het creëren van ontbrekende functionaliteit (zoals ondersteuning voor leadmanagement, afspraak, soap, leadkwalificatie, orderbeheer, low-code, mobiele app, klantreizen, casemanagement en lead scoren). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.
Deel hier je ervaring met Kustomer CRM & Klantinteractie
Laat hier een beoordeling achter over Kustomer CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meewegen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Kustomer CRM.
1. Kustomer Customer Relationship Management
Kustomer doet het in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Customer Relationship Management’, gegeven dat ze hierop 66% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties en B2B. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Kustomer CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
2. Kustomer Rapportage
Kustomer doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Rapportage’ met een score van 58%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse, verkoopdashboards, bounce rates en rapportage dashboards. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. Kustomer Klantenservicebeheer
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 56% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
4. Kustomer Task Management
Kustomer scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het thema ‘Task Management’ met een score van 42%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks, complete tasks en predefined task. In totaal onderzochten we 13 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. Kustomer Automatiseringsplatform
De leverancier Kustomer scoort in ons onderzoek matig op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 38%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, procesautomatisering, generatieve ai, beheer van bedrijfsprocessen, alles-in-één marketingautomatisering, app marktplaats en workflows automatiseren. In totaal onderzochten we 28 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
6. Kustomer Klantgegevens
De leverancier Kustomer doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie matig op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 38%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: gegevensbescherming, klantinformatie, platform klantgegevens, gegevensprivacy, 360-degree view en zakelijke relaties. In totaal onderzochten we 45 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. Kustomer Infrastructuur
De leverancier Kustomer doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het onderwerp ‘Infrastructuur’ met een score van 37%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: soap en on-premises. In totaal onderzochten we 56 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
8. Kustomer Campagnemanagement
Kustomer scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 23% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes en direct marketing. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. Kustomer Verkoopmanagement
Kustomer doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 21% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce, opportunity management, klantreizen en klantloyaliteitsmanagement. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
10. Kustomer Leadmanagement
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek niet goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 18%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie, leadconversie, lead scoren, leads converteren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. Kustomer Datakwaliteit
De leverancier Kustomer doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek niet goed op het onderwerp ‘Datakwaliteit’, gegeven dat ze hierop 16% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Kustomer CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Kustomer het meest populair is: bankieren, onderwijs, overheden, hospitality, insurance, retail en universities.
Kustomer software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van Kustomer wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: klantenservicemedewerkers en ondersteuningsagenten.
Huur een Kustomer ontwikkelaar in
Trainingen en cursussen Kustomer CRM & Klantinteractie
De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Kustomer trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: Kustomer CRM. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: Kustomer CRM scoort redelijk
Kustomer heeft een minimaal productportfolio waarmee het redelijk scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Kustomer CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van meer dan 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en is het sterkst in customer relationship management.