Pipedrive CRM & Klantinteractie

Foto Daan van Beek MSc
Auteur: Daan van Beek MSc
Managing Director
Inhoudsopgave

In dit artikel presenteren we een samenvatting van onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie naar de CRM-leverancier Pipedrive en zijn portfolio van producten (zoals Pipedrive Marketplace). Pipedrive CRM & Klantinteractie scoort in ons CRM-onderzoek beter dan Creatio maar iets slechter dan SAP. Pipedrive is in een vergelijking op de verschillende BI-onderdelen van het productportfolio het meest sterk in campagnemanagement en het minst sterk in datakwaliteit. Dit hebben we objectief kunnen vaststellen. De belangrijkste voor- en nadelen van Pipedrive CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (CRM) voor je klaargezet. Ook benoemen we de belangrijkste functionaliteiten van de softwareproducten zoals Pipedrive Marketplace et cetera.

Hoe scoort Pipedrive CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In ons CRM-onderzoek keken we ook naar de verschillende tools van Pipedrive software. We onderzochten maar liefst 180 aspecten. Het onderzoek is verricht vanuit een 100% onafhankelijke houding (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde visualisatie illustreert de sterke en minder sterke kanten van Pipedrive CRM op hoofdlijnen.

Score van Pipedrive CRM software.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier Pipedrive CRM & Klantinteractie. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Pipedrive-analyse is gerealiseerd door big data te onderscheppen en die vervolgens gedetailleerd te analyseren. Meer dan 386 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een BI-adviseur op het vlak van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het uitvoeren van de validatie.Pipedrive in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van Pipedrive in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Pipedrive voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Onze gids helpt je bovendien in het verdiepen van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

Pipedrive en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

De leverancier Pipedrive heeft (minimaal) 2 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is Pipedrive CRM?

Onder deze kop portretteren we Pipedrive CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Pipedrive Marketplace. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • customer relationship management
  • gegevensbeveiliging
  • klantinformatie
  • kleine bedrijven
  • marketingautomatisering
  • rapportage
  • verkooppijplijn

Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle features (100+) van Pipedrive CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Tekort aan capaciteit en wil je een Pipedrive CRM consultant inhuren?

Overweeg je een externe Pipedrive CRM consultant aan te trekken die de Pipedrive CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de Pipedrive CRM-specialisten van Passionned Group. Pipedrive CRM ontwikkelaars in dienst nemen is soms omslachtig en duur. Laat hier een bericht achter en we gaan met plezier voor je aan de slag.

Screenshot van Pipedrive CRM software.
Afbeelding van Pipedrive CRM tools.
Schema van Pipedrive CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Bovenstaande afbeeldingen illustreren de functionaliteit van Pipedrive CRM. Klik op de afbeelding om die groter te maken. Credits: Pipedrive & partners.

Wat is Pipedrive Marketplace?

In dit deel portretteren we Pipedrive Marketplace, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Pipedrive Marketplace-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • accountbeheer
  • app marktplaats
  • contactbeheer
  • e-mailmarketing
  • klantenservice
  • klantgegevens
  • kleine bedrijven
  • leadgeneratie
  • marketingautomatisering
  • verkoopautomatisering

Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle karakteristieken (100+) van Pipedrive Marketplace? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Pipedrive Marketplace software.
Afbeelding van Pipedrive Marketplace tools.
Schema van Pipedrive Marketplace.
Figuur 5, 6 en 7: Bovenstaande figuren laten de werking zien van Pipedrive Marketplace. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Pipedrive & partners.

Recente innovaties van Pipedrive CRM-tools en de versiehistorie

Recent zien we bij Pipedrive een stabiele tendens als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van rapportage > rapportage dashboards, klantenservicebeheer > field service management en klantgegevens > gevoelige gegevens.

Van Pipedrive CRM & Klantinteractie hebben we de laatste updates beoordeeld van haar complete CRM & Klantinteractie-propositie. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt Pipedrive niet met een herkenbare versienummering.

Wat zijn de licentiekosten van Pipedrive Marketplace?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Pipedrive Marketplace kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van Pipedrive dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van Pipedrive Marketplace zijn misschien niet de grootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.

Wat maakt Pipedrive CRM & Klantinteractie onderscheidend

In onze studie zien we dat Pipedrive op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die onderscheidend naar voren komen in ons onderzoek. Dit maakt Pipedrive CRM min of meer uniek: CRM voor callcenters, pijplijnrapportage, rapportage dashboards, verkoopworkflows en Outlook add-on.

De voor- en nadelen van Pipedrive CRM

Tag cloud van Pipedrive CRM tools.Figuur 8: Word cloud van de sterke en minder sterke kanten van Pipedrive CRM & Klantinteractie

In de volgende secties beschrijven we alle voor- en nadelen van Pipedrive CRM & Klantinteractie, Pipedrive Marketplace, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: Pipedrive wil natuurlijk in de markt een betere positie verwerven en werkt natuurlijk voortdurend met partners aan het verder opbouwen van nieuwe functionaliteit (zoals ondersteuning voor soap, low-code, klantzelfbediening, zelfbedieningsportaal, CDN, on-premises, incidenten, platform klantgegevens, no-code en customer lifecycle management). Het kan ook zijn dat een feature nog onvoldoende is beschreven.

Jouw mening telt

Geef hier je ervaring door over Pipedrive CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meewegen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Pipedrive CRM.

1. Pipedrive Campagnemanagement

95%

De leverancier Pipedrive doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 95% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailcampaignes en druppelcampagnes. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

2. Pipedrive Rapportage

91%

Pipedrive scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’ met een score van 91%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: geavanceerde rapportage, verkoopdashboards, bounce rates en interactieve rapportage. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: Pipedrive CRM. In totaal onderzochten we 11 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

3. Pipedrive Klantgegevens

82%

Pipedrive doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 82% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: aangepast velden, afspraak, gegevensbescherming, klantinformatie, 360-degree view en gevoelige gegevens. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

4. Pipedrive Leadmanagement

81%

Pipedrive doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Leadmanagement’ met een score van 81%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadconversie en lead scoren. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

    5. Pipedrive Verkoopmanagement

    76%

    Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’, gegeven dat ze hierop 76% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkooppijplijn, e-commerce, opportunity management en klantreizen. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

    6. Pipedrive Customer Relationship Management

    74%

    Pipedrive scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Customer Relationship Management’ met een score van 74%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties, kleine bedrijven, zelfbedieningsportaal, aangepaste activiteiten, customer lifecycle management en sociale media-integratie. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

    7. Pipedrive Infrastructuur

    70%

    De leverancier Pipedrive scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 70%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie en CDN. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

    8. Pipedrive Klantenservicebeheer

    68%

    De leverancier Pipedrive doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 68%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk, casemanagement en field service management. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:

      9. Pipedrive Automatiseringsplatform

      61%

      De leverancier Pipedrive doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 61%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: low-code en no-code. In totaal onderzochten we 28 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

      10. Pipedrive Task Management

      52%

      Pipedrive scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 52% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: create tasks, track tasks en complete tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:

      11. Pipedrive Datakwaliteit

      34%

      Pipedrive doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het onderdeel ‘Datakwaliteit’, gegeven dat ze hierop 34% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

      Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

      In welke branches is Pipedrive CRM & Klantinteractie het meest actief?

      In ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier actief is. Dit zijn de branches waar Pipedrive het meest populair is: automotive, bankieren, onderwijs, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, restaurant, retail en universities.

      Pipedrive software wordt het meest gebruikt door…

      De CRM & Klantinteractie-software van Pipedrive wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development, verkoopvertegenwoordigers en verkoopteam.

      Huur een Pipedrive specialist in

      Trainingen en incompany-opleidingen Pipedrive CRM & Klantinteractie

      Wij verzorgen diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Pipedrive trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan de volgende software: Pipedrive Marketplace. Uiteraard omlijsten we de training met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

      Eindoordeel: Pipedrive CRM scoort goed

      Pipedrive heeft een minimaal productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Pipedrive CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van meer dan 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en specialiseert zich in campagnemanagement.

      Over Passionned Group

      logo van Passionned Group, de Pipedrive CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Wij helpen grote & kleine organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

      Neem contact met ons op

      Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

      Productafbeelding van het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

      Deze organisaties gingen je voor

      Word nu ook klant

      Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

      Foto Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

      Neem contact met mij op

      Fact sheet

      ___
      klanten geholpen
      ___
      trainingen & workshops
      ___
      mensen opgeleid
      8,9
      klanttevredenheid
      ___
      consultants & docenten
      20
      jaar ervaring