Hoe scoort Zendesk CRM & Klantinteractie op bepaalde onderdelen?
In ons uitgebreide onderzoek keken we ook naar de verschillende producten van Zendesk software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding laat zien wat de sterke en minder sterke kanten zijn van Zendesk CRM vergeleken met de concurrentie.
Figuur 1: De pros en cons van de softwareleverancier Zendesk CRM & Klantinteractie. Je kunt maximaal 100% behalen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je verdieping en meer informatie over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Zendesk-analyse is tot stand gekomen door big data te onderscheppen en die vervolgens nauwgezet te analyseren. Meer dan 417 documenten verder weten we dat Zendesk uitblinkt in rapportage. Bij deze analyse hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het gebied van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het trekken van conclusies.Zendesk in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Zendesk voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verdiepen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Zendesk en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
Zendesk kent (minimaal) 3 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is Zendesk CRM?
Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Zendesk Platform
Onder deze kop beschrijven we de belangrijkste features van Zendesk CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox. De Zendesk CRM-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- contactbeheer
- customer relationship management
- gegevensbescherming
- klantenservice
- klantgegevens
- klantinformatie
- klantinteracties
- mobiele app
- rapportage
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Zendesk CRM? Download hier direct onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Overweeg je een Zendesk CRM expert in te huren?
Wil je een interim Zendesk CRM consultant inhuren die de Zendesk CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze interim-specialisten helpen je graag verder. Zendesk CRM ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken met jou de mogelijkheden tot samenwerking.
Wat is Zendesk Sunshine?
Hieronder geven we een beschrijving van Zendesk Sunshine, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Zendesk Sunshine kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- accountbeheer
- klantenservice
- klantgegevens
- no-code
- rapportage
Ben je nieuwsgierig naar alle eigenschappen (100+) van Zendesk Sunshine? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Zendesk Happyfox?
In deze paragraaf portretteren we Zendesk Happyfox, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Zendesk Happyfox-software kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- automate routine tasks
- contactbeheer
- infrastructuur
- klantenservice
- no-code
- rapportage
- repetitive tasks
- ticketing systeem
- workflow automatisering
Ben je benieuwd naar alle eigenschappen (100+) van Zendesk Happyfox? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Drie recente innovaties Zendesk CRM-tools en de versiehistorie
De afgelopen tijd zien we bij Zendesk een stabiele trend als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit en support voor dataconnecties en besturingssystemen. De meest recente innovaties liggen op het terrein van klantenservicebeheer > helpdesk, klantgegevens > gevoelige gegevens en klantgegevens > zakelijke relaties.
Van Zendesk CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken. Hieronder kun je het verloop zien van de versies van de beschikbare CRM & Klantinteractie-producten van Zendesk:
- Zendesk CRM: 2023 2022
Achter elk product tonen we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (denk ook aan de hoeveelheid CPU’s bij serverversies), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Zendesk dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Daarnaast raden we aan om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support komen wel elk jaar terug op je begroting.
Wat maakt Zendesk CRM & Klantinteractie het overwegen waard
In onze studie zien we dat Zendesk op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die onderscheidend naar voren komen in ons onderzoek. Dit maakt Zendesk CRM min of meer uniek: dubbele leads samenvoegen, Outlook sync, hot lead, scheduling tasks en regels samenvoegen.
De voor- en nadelen van Zendesk CRM
Figuur 11: Word cloud van de sterke en minder sterke kanten van Zendesk CRM & Klantinteractie
In de volgende paragrafen benoemen we alle voor- en nadelen van Zendesk CRM & Klantinteractie, Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: Zendesk kan op dit moment werken aan het creëren van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor no-code, repetitive tasks, cloudoplossingen, aangepaste activiteiten en marketingautomatiseringplatform). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.
Deel jouw ervaring
Laat hier een review achter over Zendesk CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan gaan meewegen en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Zendesk CRM.
1. Zendesk Rapportage
De leverancier Zendesk scoort in ons onderzoek uitstekend op het thema ‘Rapportage’ met een score van 89%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse en interactieve rapportage. We hebben daarbij het volgende product bekeken: Zendesk Happyfox. In totaal onderzochten we 11 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
2. Zendesk Customer Relationship Management
De leverancier Zendesk doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie uitstekend op het thema ‘Customer Relationship Management’ met een score van 85%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantinteracties, kleine bedrijven en zelfbedieningsportaal. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Zendesk CRM. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. Zendesk Verkoopmanagement
De leverancier Zendesk doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’ met een score van 83%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: verkooppijplijn, klantloyaliteitsmanagement, goal management, verkoopworkflows, verkooporderbeheer, sales cycle management en visuele verkooppijplijn. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
4. Zendesk Campagnemanagement
Zendesk scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 79% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. Zendesk Datakwaliteit
Zendesk doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Datakwaliteit’, gegeven dat ze hierop 77% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen en gegevensopschoning. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
6. Zendesk Klantgegevens
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 72%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: aangepast velden, afspraak, klantinformatie en platform klantgegevens. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: Zendesk Sunshine. In totaal onderzochten we 45 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. Zendesk Infrastructuur
De leverancier Zendesk doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Infrastructuur’, gegeven dat ze hierop 71% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailintegratie, cloudinfrastructuur, mobiele CRM en aanpasbare lay-outs. In totaal onderzochten we 56 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
8. Zendesk Automatiseringsplatform
Zendesk scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 69%. De volgende criteria zijn gehanteerd: marketingautomatisering, alles-in-één marketingautomatisering, app marktplaats en workflows automatiseren. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. Zendesk Leadmanagement
De leverancier Zendesk scoort in ons onderzoek goed op het onderdeel ‘Leadmanagement’. De score bedraagt 68%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie, leadconversie, lead scoren, leadkwalificatie, leads converteren, leads beheren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 aspecten in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie.
10. Zendesk Klantenservicebeheer
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 66% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, field service management, ticketing systeem en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 criteria in deze categorie. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. Zendesk Task Management
Het bedrijf scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Task Management’ met een score van 61%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: repetitive tasks en task list. In totaal onderzochten we 13 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Zendesk CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier actief is. Dit zijn de branches waar Zendesk frequent wordt gebruikt: automotive, bankieren, biotech, onderwijs, onderwijsinstellingen, fintech, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, restaurant, retail, telecom en universities.
Zendesk software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van Zendesk wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development, verkoopvertegenwoordigers, service agents en servicevertegenwoordigers.
Trainingen en incompany-opleidingen Zendesk CRM & Klantinteractie
Wij organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Zendesk trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Zendesk Sunshine en Zendesk Happyfox. Uiteraard omlijsten we de training met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Finaal oordeel: Zendesk CRM scoort goed
Zendesk heeft een compact productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Zendesk CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van meer dan 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in rapportage.